Вт, 23.04.2024
Композитор
Меню сайту

Категорії каталогу
Теорія [34]
Історія [28]
Напрямки [15]
Напрямки музики, пора би їх всіх класифікувати
Жанри [18]
Українські композитори [30]
Тут міститься інформація про композиторів
Композитори Європи [24]
Інструменти і обладнання [13]
Українські співаки та співачки [2]
Музичні діячі [2]
Пошук
$
Статистика
Посилання
    статистика Яндекс.Метрика
Головна » Статті » Музична енциклопедія » Теорія

Позначення джазових акордів

Позначення акордів (Chord Symbols)

Існували різні методи позначення акордів.

Джаз еволюціонував від використання простої гармонії в старі часи до досить скланої гармонії, популярної в творчості новаторів стилю бібоп, що використовує розширення (інтервали 9, 11 and 13), та альтерації (b5, #11 etc.).

 

Раніше часто використовували тризвуки, які можна було записати просто C (для До мажору) або Cm (лдя до мінору).

Ранні ноти включали позначення акордів, але часто вони писались виконавцями на банджо і були дуже спрощені (вірно або невірно). Серйозніші джазові автори мусили розробити позначення, оскільки на відміну від нотації більше сприяють спонтанному і творчому процесу джазової імпровізації.

Позначення актордів найкраще працюють, якщо вони якнайпростіші, в іношму випадку партитура виглядатиме надто метушливою, особливо якщо пишеться від руки і поспіхом

Звичайні позначення акордів і їх альтернативи

  • Позначення червоним рекомендуються, тоді як інші можуть збивати з пантелику (особливо “-” для мінору і “alt”> альтерованих 9 і 13.
  • Символ "трикутник" може бути корисним для позначення 7 (Δ or Δ7) якщо писати поспіхом, але будьте обачливі, він може виглядати як погано написаний o)
  • Велика M для великої 7 можна легко сплутати з маленькою “m”>.
До мажор 7 Cmaj7 Cma7 CΔ or CΔ7 CM7
До мінор 7 Cm7 Cmin7 C-7
До мінор з велокю 7 Cm maj7 Cmin ma7 C – Δ7 C –
Септакорд від До малий зі зменшеним Cø7 Cm7 b5 Cmin7 b5
Септакорд від До зменшений (7) Co (7) C dim (7)
Септакорд від До C7
Нонакорд від До C9
Ундецимакорд від До* C11 Gm7/C
Септакорд від До з затриманою 4 C7 sus4
Терцдецимакорд від До C13
Септакорд від До збільшений C+7  C7 aug (C7+) C7+5
Септакорд від До з пониженою 5 C7 b5 C7 -5
Септакорд від До з підвищеною 11 C7 #11 C7 +11
Септакорд від До з пониженою 9 C7 b9 C7 -9
Септакорд від До підвищеною 9 C7 #9 C7 +9
Септакорд від До з пониженою 10 C7 b10 C7 -10
Септакорд від До з пониженою 9 і 13 C7 b9 b13 C7 alt
Септакорд від До з пониженою 10 і 13 C7 b10 b13 C7 alt
Терцдецимакорд від До з підвищеною 11 C13 #11 C13 +11

* Ундецимакорд від До (C11) в багатьої випадках виключає 3, оскільки 11 часто виконує функцію затримання. Тому цей акорд часто трактують як Gm7/C. Також варто зауважити, що якщо 3 присутня, акорд звучить дисонантно. Але якщо розташувати акорд таким чином, щоб 3 і 7 розташовувалась над 11, звучання вийде цікавим..

 

 



Джерело: https://tamingthesaxophone.com/jazz-chord-symbols
Категорія: Теорія | Додав: paleozavr (20.05.2017) | Автор: Pete Thomas
Переглядів: 1392
Усього коментарів: 0

Добавлять коментарі могут только зареєстрированные пользователи.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright Півтон Безвухий © 2024