Книга «Теорія і техніка електронної музики» американського
вченого Міллера Пакета, написана 2006 року і опублікована 2007 року (ISBN:
978-981-270-077-3)
Міллер Пакет здобув ступінь доктора математичних наук у
Гарварді, працював в спеціалізованих лабораторіях електронної музики MIT Media
Lab (Массачусеттс) та IRCAM (Париж), з 1994 року очолює музичний відділ
Каліфорнійського університету, у 2000-2011 обіймав посаду асоційованого
директора Центру досліджень обчислювальної техніки в мистецтвах. В даний час
працює над Pure Data
– відкритим програмним забезпеченням, призначеним для мультимедійних
цілей.
Книга присвячена питанням запису, синтезу, обробки та
аналізу музичних звуків – сучасній техніці, що бере свій початок у 1948-1952
роках, однак з того часу пережила декілька революцій як в технічній так і
художній площині.
Кожний розділ книги починається з загально теоретичного
опису і завершується описом практичних прикладів. Автор підкреслює, що опис
технік електронної музики не потребує чіткого співвіднесення з поточним станом
розвитку технологій, принаймні в теорії, але подання робочих прикладів
лишається важливим.
Ідеальним читачем книги, на думку її автора, є людина, що
цікавиться і полюбляє електронну музику будь-якого напрямку, вільно
орієнтується у комп’ютерних технологіях загалом, і бажає опанувати творенням
електронної музики від її основ до найскладніших технік. Книга не вимагає від
читача глибоких пізнань у теорії музики, однак вимагає розуміння математики.
У цій книзі всі приклади подаються на програмному
забезпеченні Pd (назва продукту являє собою абревіатуру словосполучення «Pure Data», дослівно – «чисті дані»). Автор
відмовляється від «легкої дороги» використання заздалегідь підготованого
програмного забезпечення, віддаючи перевагу програмному середовищу загального
музичного призначення, що надає
можливість музикантові зреалізувати себе. В той же час автор рекомендує подібні
програмні середовища, такі як Csound та Max/MSP. Далі у файлі PDF
|