Чт, 17.08.2017
Композитор
Меню сайту

Категорії каталогу
Теорія [34]
Історія [25]
Напрямки [15]
Напрямки музики, пора би їх всіх класифікувати
Жанри [18]
Українські композитори [30]
Тут міститься інформація про композиторів
Композитори Європи [24]
Російські композитори [4]
Інструменти і обладнання [13]
Українські співаки та співачки [2]
Музичні діячі [1]
Пошук
$
Статистика
Посилання
Українська рейтингова система статистика Яндекс.Метрика
Головна » Статті » Музична енциклопедія » Композитори Європи

Гендель, Георг Фрідріх

Ґе́орґ Фрі́дріх Ге́ндель (*23 лютого 1685 — †14 квітня 1759) — композитор німецького походження епохи бароко.

Біографічні відомостіфото

Народився у містечку Галле (Саксонія-Ангальт).

З 7 років активно займався музиченням, з 9 - композиторською діяльністю.

Свої перші опери, «Амелія» і «Нерон», Гендель написав в 1705 р. У 1707—1709 р. композитор подорожує і вчиться в Італії, де до нього приходить слава майстра італійської опери.

У 1710 р. він стає капельмейстером при дворі курфюрста Ганновера Георга, що згодом став королем Англії. У тому ж 1710 р. Гендель відправляється до Лондона, потім в 1712 р. ненадовго повернувся до Ганновера, де склав ряд вокальних дуетів для принцеси Кароліни (майбутньої королеви Великобританії).

З 1712 р. композитор майже постійно живе в Англії. Спочатку він проводить рік в графстві Суррей, в будинку багатого мецената і любителя музики Барна Елмса. Потім протягом двох років живе в гостях у графа Берлінгтона поблизу Лондона — в цей період у нього з'являються дві нові італійські опери, за які королева Ганна подарувала йому довічну пенсію в 200 фунтів стерлінгів.

У 1714 р. німецький курфюрст Георг перебирається до Англії і стає британським королем. Для його двору Гендель складає «Музику на воді», призначену для виконання на святах.

З 1720 по 1728 р. Гендель обіймає посаду директора Королівської академії музики. 13 лютого 1726 р. композитор отримує британське громадянство.

У 1720-х і 1730-х Гендель продовжує писати багато опер, а починаючи з 1740-х основне місце в його творчості займають ораторії (найвідоміша з них — «Месія»).

На рубежі 1750-х у композитора погіршується зір. 3 травня 1752 року йому оперують очі, проте безуспішно. Хвороба прогресує. У 1753 році наступає повна сліпота.

Гендель помер 14 квітня 1759 р. в Лондоні. Похований у Вестмінстерському абатстві.

Оцінка творчості

Гендель вважається найбільшим, окрім Й.С. Баха, композитором пізнього бароко та раннього класицизму. Він створив новий музичний жанр - "Англійську ораторію", яка відрізняється від італійської більш піднесеною мелодикою та монументальним аранжуванням. Моцарт вважав Генделя найбільшим майстром хорового письма. Генделю приписують створення популярної музики, принаймні він керував оркестром на відкритому повітрі, ці виступи міг слухати кожен. Прикладами "популярної" барокової музики можуть слугувати "Музика на воді" (1717) та "Королівський Феєрверк" (1749), які в своєму роді не мають рівних.

Музика Генделя легка і в той же час потужна, кипить життям та енергією. Вона також може бути дуже драматичною, наприклад у великих аріях, таких як Cara Sposa з опери "Рінальдо" (1711). Гендель був також майстром гри на органі. Любителі музики в Німеччині, мріяли про "дуель" Генделя з Бахом в органній вправності. Двічі таку зустріч намагався влаштувати і сам Й.С. Бах за допомогою сина Вільгельма Фрідемана, проте музиканти так і не зустрілися.

Як і багато інших композиторів того часу, Гендель творив у т.зв. "галантному" стилю, що був перехідним від бароко до класицизму. У подібному стилі творили також Ґеорґ Філіп Телеман та сини Й.С. Баха, тоді як сам Йоганн Себастьян лишався прихильником "чистого" бароко. Під кінець життя Гендель познайомився з К.В. Глюком, який ділився з композитором планами ідеями реформування оперного мистецтва. Проте, своїй прихильниці Сюзан Циббер Гендель сказав, що Глюк "розуміється в мистецтві контрапункту так само як і його кухар Густав Вальц"[1].

Гендель при житті користувався великою славою по всій Європі. Британці вважають Генделя гордістю своєї нації поруч з Генрі Перселлом.


Творча спадщина

За своє життя Гендель написав близько 50 опер, 23 ораторії, безліч церковних хоралів, органних концертів, а також ряд творів розважального характеру. Нижче подано перелік найважливіших творів:

Опери

  • «Альміра» (Гамбург, 1705)
  • «Флоріндо» (1708)
  • «Родріго» (1707)
  • «Аґріппіна» (Венеція, 1709-1710)
  • «Рінальдо» (Лондон, 1711)
  • «Il Pastor fido» (Лондон, 1712)
  • «Тесей» (1713)
  • «Amadigi di Gaula» (1715)
  • «Acis and Galatea» (1718)
  • «Radamisto» (1720)
  • «Muzio Scevola» (1721)
  • «Floridante» (1721)
  • «Ottone, Re di Germania» (Лондон 1723)
  • «Flavio» (1723)
  • «Юлій Цезарь» (Лондон, 1724)
  • «Тамерлан» (1724)
  • «Rodelinda» (Лондон, 1725)
  • «Scipione» (1726)
  • «Alessandro» (1726)
  • «Admeto» (1727)
  • «Річард Перший» (1727)
  • «Siroe» (1728)
  • «Tolomeo» (1728)
  • «Lotario» (1729)
  • «Partenope» (1730)
  • «Poro» (1731)
  • «Ezio» (1732)
  • «Sosarme» (1732)
  • «Orlando» (1733)
  • «Arianna in Creta» (1734)
  • «Oreste» (1734)
  • «Ariodante» (Лондон, 1735)
  • «Alcina» (Лондон, 1735)
  • «Atalanta» (1736)
  • «Arminio» (1737)
  • «Giustino» (1737)
  • «Berenice» (1737)
  • «Alessandro Severo» (1738)
  • «Faramondo» (1738)
  • «Serse» («Kserkses», Лондон, 1738)
  • «Giove in Argo» (1739)
  • «Imeneo» (1740)
  • «Deidamia» (1741)
  • «Semele» (1744)


Ораторії

  • «La Resurrezione» (HWV 47, 1708)
  • «Олександр Перший» (Лондон, 1736)
  • «Saul» (Лондон, 1739)
  • «Ізраїль в Єгипті» («Israel in Egypt», Лондон, 1739)
  • «Месія» («Messiah», 1741, перше виконання: Дублін, 1742)
  • «Самсон» (Лондон, 1743)
  • «Юда Маковей» (Лондон, 1747)
  • «Jephtha» (Лондон, 1751)
  • «Belshazzar»
  • «Геркулес»

Музика для оркестру

  • «Музика на воді» (1717)
  • 6 concerti grossi, Op3 (1734)
  • «Музика для королівських феєрверків» (1749)

Інші твори

  • «Dixit Dominus» (1707)
  • «Utrecht Te Deum» (1714)
  • Серенада «Acis and Galatea» (1721)
  • «Dettingen Te Deum» (1743)


Література

  • Грубер Р. И. Гендель. Жизнь и творчество. Л., 1935
  • Роллан Р. Гендель. — В кн.: Роллан Р. Музыкально-историческое наследие. М., 1987

Категорія: Композитори Європи | Додав: composer (01.01.2003)
Переглядів: 1401 | Коментарі: 2
Усього коментарів: 2
01.02.2011 Спам
2. Юляся
heart love Maks

01.02.2011 Спам
1. Юляся
:eek:АФІГЕТЬ!!!!!!!!!!!!скільки інфи!!!!!!!!!!!!!! hands реферат супер отримається!!!!!!!!!


Добавлять коментарі могут только зареєстрированные пользователи.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright Півтон Безвухий © 2017