Кожного разу, чуючи, що чий-небудь концерт пройшов у напівпорожньому залі, я дивуюся. Упевнений,
що якщо на якісь з моїх концертів приходило мало людей, то це виключно з
тієї причини, що я полінувався з розкруткою. У
принципі, для мене особисто це не така вже й велика проблема, оскільки
всі камерні концерти, в яких я зазвичай беру участь - безкоштовні. Однак, кілька разів я для власного інтересу (і для інших людей, не для себе) пробував піарити і комерційні концерти. Жодної
принципової різниці тут немає: якщо існують люди, яких з тих чи інших
причин цікавить даний концерт - вони будуть готові заплатити за вхід. Головне, щоб існували такі люди. Або, що ще цікавіше, щоб хтось пояснив людям, що насправді вони хочуть піти саме на цей концерт. ;)
Так
чи інакше, є певна кількість необхідних заходів, які будь-який музикант
(або піар-менеджер) просто зобов'язаний зробити - якщо, звичайно, хоче
побачити на концерті публіку. В принципі, рівень затратності таких заходів залежить виключно від наявного в розпорядженні бюджету. Якщо фінанси дозволяють, можна розгорнутися на всю котушку. Якщо ні - розмір вкладень може бути значно нижче нинішнього офіційного прожиткового мінімуму. При грамотному підході можна збирати аншлаги, витрачаючи на це зовсім скромну суму.
Крім того, є дещо, чого можна й взагалі не робити (більшість музикантів саме так і роблять). Хоча
різні нестандартні або просто рідко вживані прийоми можуть привести на
концерт набагато більше публіки, ніж зможе прийняти зал.
Усе це - досить прості речі, але практика показує, що більшість музикантів чомусь нехтує ними. Мені
здалося, що не зайве буде систематизувати комплекс заходів, необхідний для того, щоби будь-який концерт пройшов при максимально
великій кількості публіки. Якими порадами користуватися, якими ні, а які - просто маячня, кожен нехай вирішує сам. [...] Таких
рад, які не можна не дати, я нарахував сім, тому нехай все це справа
називається "Сім речей, які ви можете зробити для того, щоб привести на
свій концерт публіку".