Закрасняна Ж. Оперна класика в українських перекладах : становлення , занепад і відродження традиції / Жанна Закрасняна //Музичне мистецтво України (питання історії, питання педагогіки, питання виконавства, музичне мистецтво в творчих персоналіях) : колективна монографія / [ред.-упоряд.Н. М. Кречко]. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2017 – С.87-95
Музика – вид мистецтва, котрий споконвічно розвивався у щільному взаємозв’язку зі словом, побутуванням й поширенням тієї чи іншої мови. І не тільки тому, що більшість музичних жанрів належить до синтетичних, де вокальний наспів нерозривно поєднується з поетичним текстом. Існують і більш глибинні контакти. Адже давно доведено, що розмовне інтонування, характерне для певного етнічного середовища, має вирішальний вплив на формування особливостей національного мелосу. Звідси зрозумілим стає велике значення мовної стихії для становлення музичного мистецтва будь-якого народу, в тому числі й українського.
У роботі проаналізовано найбільш показові твори сучасного Донецька - пісню «Великий Донбас», що визнається в окупованому Донецьку «гімном ДНР», а також симфонічного твору Д. Мілки «Пассакалия памяти жертв Новороссии», виявлено спецефічні риси вказаних творів та запропоновано введення в науковий обіг нового терміну - «ватний симфонізм»
Джерело: Донецький вісник Наукового товариства ім. Шевченка. -Т. 43. - Донецьк, 2017. - с.195-202
Метою цієї доповіді є представлення нашого досвіду в організації проекту «Світова класика українською», що був запроваджений 2012 року під егідою ГО «Вікімедіа Україна» і на момент підготовки цієї доповіді охоплює одне нотне видання, два проведені концертні заходи, та виданий компакт-диск. Проект на наш погляд є унікальним для музичної культури сучасної України, що обумовлює його актуальність, в тому числі й для наукового вивчення українського культурного сьогодення.
Артем Ляхович. Соціальні конвенції сучасного академічного виконавства.
Сучасне академічне виконавство розглядається як конвенційна система соціальних смислів, маскованих традиційним виконавським дискурсом. Аналізуються історичні причини невідповідності виконавського дискурсу своєму предметові, встановлюються відповідності між естетичними і соціальними смислами, де перші відносяться до других як евфемізми.
Ігор Стецюк, заслужений діяч мистецтв України, лауреат Державної
премії ім. О. Довженка, професор Національної музичної академії України
ім. П. І. Чайковського
Еволюція електронних синтезаторів.
Стаття опублікована у збірнику "Мистецтвознавчі записки", вип. 19 (2011).
Опубліковано в збірнику "Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції Діяльність продюсера в культурному просторі України ХХІ століття" 7 квітня 2010 р.