І, відповідно, знаєте, що в інтернеті можна робити сайти. Власне,
один з розділів моєї книги «Інтернет для музиканта» якраз і присвячений
тому, яким чином музикант може зробити собі гарний сайт, а також
багатьом перевіреним способам розкрутки в інтернеті. Можна, звичайно, успішно піаритися, і не обтяжуючи себе створенням сайту. Тим
не менш, наявність постійного місця дислокації в інтернеті дає цілком
відчутні переваги: як мінімум, завжди можна буде поставити посилання на
додаткову інформацію про концерт, біографії артистів, фотографії і т.п.
Варіант, який краще всього підходить для солістів або постійно існуючих ансамблів - власний офіційний сайт. На
ньому можна помістити всю наявну інформацію про діяльність музиканта чи
колективу, своєчасно анонсувати майбутні концерти, розповідати про
новини і так далі. З іншого боку, якщо
концерти проводяться від випадку до випадку, коли соло, а коли і разом
із ким-небудь, іншими словами - коли формат музичної діяльності не
обмежений якимись більш-менш жорсткими рамками, має сенс створити сайт
більш загального характеру.
До
речі сказати, саме з цією метою я свого часу зареєстрував домен
www.chambermusic.ru, який спочатку існував як сайт концерту-презентації
Квартету Великого театру, а зараз я все ще шукаю для нього вдале
застосування. Іншим хорошим варіантом
домену для сайту загальномузичного профілю я вважаю www.conbrio.ru, який я
зареєстрував у 2005 році для невеликого особистого проекту моєї
колишньої дружини. Я це до того, що, якщо покопатися, в Мережі до цих пір можна знайти масу вдалих і вільних для реєстрації «музичних» доменів. Принадність подібного домену в тому, що потім на ньому можна розмістити що завгодно, що має відношення до музики.
Який варіант ні вибрати, сайт буде працювати лише в тому випадку, якщо на нього будуть постійно приходити відвідувачі. А вони можуть приходити лише за тим, щоб дізнатися щось цікаве. Якщо
Ви не проводите світові турне раз на рік, у Вас або Вашого ансамблю
просто не вистачить власної інформації для того, щоб забезпечити хоча б
щотижневий графік оновлення сайту. Значить,
необхідно придумати щось для того, щоб сайт регулярно поповнювався
матеріалами не тільки про Вас, але і про музику взагалі. Подумайте про це - ця ідея може призвести до вельми цікавих висновків. Я досить багато написав про все це у своїй книзі, так що повторюватися тут на цю тему мені не хочеться. Єдина ідея, яку мені хотілося б виділити особливо, і яка є певним компромісом, це створення музичного блогу.
З
одного боку, блог (або просто щоденник) може і не припускати офіційного
стилю - тому тексти для нього не доведеться готувати дуже напружено. Крім того, щоденникові нотатки не зобов'язані також бути довгими. Але
якщо Ви щодня (або хоча б через день) будете публікувати одну-дві
замітки про свій музичний побут - про репетиції, нових ідеях, враження -
одне це вже, можливо, стане приводом для людей зайвий раз зайти до Вас
на сайт. Читати чергову замітку - а заразом, наприклад, і дізнатися про найближчий концерті.
Ще один хороший і поки що не так часто використовуваний прийом - створити сайт концерту. Ідея
має сенс у тих випадках, коли концерт планується явно не пересічний, і на в
його розкручування точно має сенс вкладатися по повній програмі.
Це,
звичайно, не цілком тривіальне завдання, оскільки за короткий час на
такий сайт необхідно буде привести значну кількість відвідувачів -
інакше ідея втрачає сенс. Але й дивіденди у разі успіху можуть виявитися неабиякими. Безумовно,
сайт концерту слід вказувати у всіх друкованих матеріалах про концерт,
зокрема, на афішах і квитках, а також у прес-релізах. Крім того, має сенс повідомити про цей сайт максимальну кількість мережевих стрічок новин. Велика
ймовірність, що такі стрічки вирішать опублікувати інформацію про новий
сайт, що, зрозуміло, призведе до Вас чималу кількість людей. Причому в даному випадку немає сенсу обмежуватися лише музичними виданнями. Ви
здивуєтеся, коли дізнаєтеся, скільки в інтернеті людей, що добре
ставляться до академічної музики і готових допомагати музикантам.