Припустимо, у Вас вже є цілком пристойний і стерпно відвідуваний сайт. А може бути, Ви вирішили відмовитися від ідеї з сайтом зовсім, визнавши її надто витратною. Воля Ваша. Все одно Мережа може запропонувати масу способів для піару.
Перш за все, я б рекомендував приділити пильну увагу місцям скупчення музикантів та любителів музики в інтернеті. Постійно поповнюється список таких місць можна знайти у відповідному розділі мого лінкліста. [...]
В українському інтернеті місць, які можна було би сміливо і в повний голос назвати "скупченням музикантів", немає. Українські музиканти помолодше тусуються в російських соціальних мережах, особливо vkontakte, тих хто постарше, можна побачити на LiveJournal чи Facebook, втім не слід нехтувати цими ресурсами, свою функцію вони прекрасно виконують. Попутньо запрошуємо і на наш супутній проект - Блог академічної музики, там можна вільно розміщувати афіши і анонси (П.Б.)
Але це лише половина апельсина. Хорошою ідеєю буде ще й стати впізнаваним завсідником таких місць. Одна
справа, коли люди розуміють, що Ви прийшли виключно для того, щоб
оголосити про себе, і зовсім інша - коли Ви станете гарним знайомим для
багатьох і, можливо, одним для деяких. Хтось
із цих людей чимось допоміг Вам, кому-то, напевно, в чомусь допомогли
Ви ... А кому-то, наприклад, Ви просто симпатичні, як людина. При такому розкладі Ваші шанси на зайві кілька десятків слухачів ростуть в геометричній прогресії. Це
не голослівна заява: зайдіть на «Класику» - там щодня з'являються
багато музикантів, імена багатьох з них Вам, напевно відомі. Вони не тільки спілкуються зі своїми слухачами і шанувальниками, але ще й отримують можливість придбати нових слухачів.
Говорячи
про місця спілкування (а такими, крім веб-форумів, можуть бути і
новинні конференції, і списки розсилки, і навіть чати), я б також
звернув уваги і на ті місця, де збираються люди, начебто, не мають
відношення до музики , але, як це не дивно, потенційно зацікавлені у відвідуванні Вашого концерту. Наприклад, існують офіційні та неофіційні сервера російських міст, на яких спілкуються їхні мешканці. Дуже ймовірно, що інформація про концерт, що планується, в цьому місті, буде зустрінута з розумінням на відповідному сервері. Вже не кажучи про те, що там також можуть існувати спеціальні дошки оголошень. Одним
словом, подумайте, де можуть збиратися люди, яким Ви потенційно могли б
бути цікаві, після чого йдіть туди і спілкуйтеся з ними.
Взагалі, поширення інформації про концерт в центрах мережевого спілкування - це дуже потужна зброя. Але тут важливо, з одного боку, не переборщити, а з іншого - не висловитися надто тихо. Якщо мова йде про платну рекламу, то тут все зрозуміло: вона буде демонструватися людям стільки часу, скільки потрібно. І це, безумовно, принесе свій результат. Як довго триває це саме «потрібно» - залежить від конкретного концерту, тут, на жаль, загальних рецептів немає. Якщо ж мова йде про більш тонкі матерії - тобто якщо Ви намагаєтеся піарити свій виступ «вручну» - доведеться розкинути мізками.
Якщо завсідники знають про Вас мало або не знають зовсім - обговорення Вашого концерту може і «не піти». Зневірятися не треба - треба піти і написати кілька тямущих повідомлень в інших темах. А потім ще декілька. Через
пару днів з тими людьми, з якими у Вас, можливо, вже зав'язалися якісь
стосунки, можна спробувати поговорити про Ваш концерт. Власне кажучи, можна їх просто-напросто запросити на нього. Але
ще краще - зав'язати дискусію не про сам концерт, а, наприклад, про
ті твори, які будуть виконуватися, або про їх авторів. У таку розмову простіше буде невимушено «впорснути» інформацію про майбутній виступ.
Між іншим, ще одним перевіреним способом піару в інтернеті є поява на форумі не поодинці, а в компанії друзів. У цьому випадку простіше буде зав'язати розмову на потрібну тему. Вже
не кажучи про те, що деякі особливо талановиті індивідууми, буває,
самостійно реєструються на форумі під декількома ніками відразу і
починають розмовляти самі з собою. Як
правило, вирахувати їх не складає ніяких труднощів, а на своєму форумі я
такі методи не вітаю, проте, це цілком може дати Вам їжу для деяких
роздумів.
Якщо Ви проводите комерційний концерт, спробуйте звернутися до онлайнових продавців квитків. Можливо,
вони погодяться взяти частину квитків на Ваш концерт для розповсюдження
- а Ви, таким чином, отримаєте ще одне місце в інтернеті, де розміщена
інформація про Вас.
Іншим хорошим місцем для розміщення інформації про Ваш концерті стануть всілякі журнали про розваги. У Москві таких журналів величезна кількість - «Афіша», «TimeOut», «Ваше дозвілля» і багато інших. З
досвіду знаю, що редактори сайтів «Афіші» дуже охоче йдуть на контакт і
розміщують оголошення майже про всі концерти, про які їм надсилають
інформацію. Більш того, якщо надіслати
інформацію заздалегідь, краще всього місяця за півтора, анонс концерту
буде також опублікований і в паперовій версії журналу - а це теж дещо,
між іншим.