Чт, 16.07.2020
Композитор
Меню сайту

Категорії каталогу
Публіцистика [61]
Все що могло би бути у журналах чи газетах
Наукові статті, матеріали конференцій [10]
Афоризми [3]
Українська мова [9]
Митці про українську мову. Цитати, есе.
Відкриті листи [4]
Мова в опері [3]
Пошук
$
Статистика
Посилання
Українська рейтингова система статистика Яндекс.Метрика
Головна » Статті » Статті » Публіцистика

Розкрутка концерту - Вибір програми
<-- вступ

У переважної частини концертів, що проводяться сьогодні, головну роль грають виконавці.
Деякі люди ходять на концерти виключно для того, щоб послухати музику, але більшість слухачів все ж приділяє велике значення тому, хто саме грає. Залишимо осторонь обговорення правомірності чи неправомірності такого підходу. Якщо Ви - зірка, така ситуація Вам тільки на руку. Якщо ні - не треба панікувати. Незважаючи ні на що, програма концерту може зіграти важливу роль у залученні публіки - головне правильно її скласти.

Програма зовсім не обов'язково повинна складатися виключно з «хітів
». Важливо, щоб виконувана музика (або хоча б автори) повинна або вже бути відомою Вашим слухачам, або викликати бажання з нею познайомитися. Очевидно, що майже неможливо весь концерт скласти з «приманок», але це і не потрібно.

Приклад із серії 
light: в програму свого сольного концерту піаніст Яків Кацнельсон включив майже невідому слухачам фортепіанну сонату Яначека, яка складається з двох частин«Передчуття» і «Смерть». Багатьом людям одні назви частин вже здалися інтригуючими. Крім цього, у концерті прозвучала Друга соната фортепіанна Шумана і 10 п'єс з «Ромео і Джульєтти» Прокоф'єва - набагато більш популярні твори.

Екстремальний варіант - зробити концерт повністю з невідомих або просто рідко граних творів, відповідним чином це обставивши. Люди люблять таємниці - дайте їм можливість розкрити яку-небудь разом з вами! Прикладів таких концертів, як не дивно, можна навести чимало. Згадаймо хоча б один з концертів фонду
«Повернення» - «Репресована музика», в якому прозвучали твори композиторів - жертв сталінських репресій. Приклад з недавнього минулого - концерт хору Великого театру, в якому виконувалося «Всеношна» Рахманінова. Здавалося б, дуже відома музика - але подивіться, як рідко її можна почути в концерті! У результаті, на цей концерт прийшло досить багато людей.

Можуть існувати й інші підходи: наприклад, якщо брати фортепіанне тріо, в умах багатьох давно вже бродить думка зробити концерт із музики трьох Чайковських: Петра, Бориса і Олександра. При всій неоднозначності підходу, ця ідея може відмінно спрацювати з точки зору наповнення залу.

Коротше кажучи, програма повинна запам'ятовуватися і викликати інтерес. Безумовно, в деяких випадках цим принципом можна знехтувати, але тільки якщо Ви добре розумієте, що робите і готові підтримати "спокійну» програму якимись іншими способами. Пам'ятайте також, що якщо Ви - абсолютно невідомий виконавець, обрана програма може і повинна стати для людей вагомим приводом познайомитися з Вами.



Джерело: http://www.lifanovsky.com/2006/05/11/raskrutka_kontserta_program/
Категорія: Публіцистика | Додав: composer (22.12.2010) | Автор: Борис Ліфановський
Переглядів: 940 | Коментарі: 1
Усього коментарів: 0

Добавлять коментарі могут только зареєстрированные пользователи.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright Півтон Безвухий © 2020