Інтернетом життя не обмежується. За
наявності фантазії, в Мережі можна винайти масу способів прорекламувати
себе - але реальне життя може запропонувати не меншу кількість
способів.
Питання виготовлення і розклеювання афіш ми вже обговорювали у відповідному розділі, тож перейдемо відразу до інших варіантів офф-лайнового піару.
Самий
банальний, але, при цьому, досить дієвий спосіб - взяти телефонний
довідник і розіслати прес-реліз про концерт у всі газети, радіостанції і
телеканали, які Ви тільки зможете знайти. Якщо Ви дійсно зберетеся це робити, зверніть увагу на програму концерту і його ідею. Нудний
концерт з банальної програмою, що виконується музикантом, чиє ім'я
нікому нічого не говорить - повз таке безжалісно пройдуть всі журналісти
без винятку. З іншого боку, концерт, який «чіпляє» - це вже щось. Навіть
якщо ніхто з журналістів не прийде до Вас на концерт, вони, можливо,
вважатимуть за потрібне проанонсувати таку подію в своєму виданні - а це
і є та мета, яку Ви переслідували: чим більше людей дізнається про Ваш
концерт, тим більше народу виявиться у результаті у залі.
Приділіть особливу увагу складанню прес-релізу, як такого. Пам'ятайте, що в більшості своїй журналісти отримують десятки прес-релізів на день. Як правило, це тужливі задушливі тексти, складені за типовим зразком. Постарайтеся зробити так, щоб людина, що читає прес-реліз, написаний Вами, хоча б усміхнулася. По-перше, так Ви зробите добрий вчинок, зробивши день світліше для ближнього свого. А по-друге, завдяки цьому підвищуються Ваші шанси на те, що журналіст може вирішити якимось чином відреагувати на Ваш демарш.
Якщо
Вам дуже хочеться бачити рецензента будь-якого видання у себе на
концерті - спробуйте знайти його або її телефон і запросити на концерт
особисто. Як правило, життя музичних критиків розписане на пару тижнів вперед, але раптом Вам вдасться зачепити чим-небудь цю людину? Варто спробувати.
У багатьох містах існують також спеціалізовані видання, присвячені виключно академічній музиці. Наприклад,
в Москві існують журнал і газета "Філармонік», який виходить кілька
разів на місяць і регулярно публікують анонси академічних концертів. Не
полінуйтеся послати анонс і туди - подібні видання поступово
завойовують повагу серед все більш широкого кола музикантів та любителів
музики.