Пт, 19.04.2024
Композитор
Меню сайту

Категорії каталогу
Теорія [34]
Історія [28]
Напрямки [15]
Напрямки музики, пора би їх всіх класифікувати
Жанри [18]
Українські композитори [30]
Тут міститься інформація про композиторів
Композитори Європи [24]
Інструменти і обладнання [13]
Українські співаки та співачки [2]
Музичні діячі [2]
Пошук
$
Статистика
Посилання
    статистика Яндекс.Метрика
Головна » Статті » Музична енциклопедія » Українські композитори

Загайкевич, Алла Леонідівна

Алла ЗагайкевичЗагайке́вич Алла Леонідівна (народилася 17 грудня 1966 року, Хмельницький) — український композитор, учасниця багатьох міжнародних фестивалів сучасної музики в Україні, Франції, Швеції, Японії, Китаї, Росії, Чехії, Литві, Канаді, Німеччині, Польщі. Автор численних музикознавчих статей в наукових збірках та журналах в Україні та за кордоном. Є володарем багатьох ґрантів та нагород. Поєднує роботу в академічних концертних жанрах (симфонічна, камерна, електроакустична музика, камерна опера) та в сучасних мультидисциплінарних проектах (аудіо-візуальні інсталяції, перформанси, музика до кінофільмів та театральних вистав). В електроакустичних перформансах виступає з виконавцями нової імпровізаційної музики.

Біографія

Навчалася в Київській державній консерваторії ім. П. І. Чайковського в класі професора Ю. Іщенка (1985—1990) та в Паризькому Інституті координації музики та акустики IRCAM (1995—1996). У 1986—1999 роках була учасницею гурту «Древо» (керівник Є. Єфремов).

З середини 90-их років активно пропагувала академічну електроакустичну музику в Україні, співпрацювала з музикантами експериментальної електронної музики.

З 1998 року викладала на кафедрі музично-інформаційних технологій Національної музичної академії України, де за сприяння Міжнародного фонду «Відродження» заснувала студію електроакустичної музики.

Алла Загайкевич є куратором міжнародних проектів електроакустичної музики «Електроакустика» (з 2003), «ЕМ-візія» (з 2005), головою Асоціації електроакустичної музики при Київській організації СКУ (з 2010).

2004 року за музику до фільму Олеся Саніна «Мамай» була нагороджена Національною премією України ім. Олександра Довженка.

У 2009 року заснувала міжнародний проект Electroacoustic's ensemble, де виступила в якості композитора, програміста, виконавця на електроакустичних інструментах.

У творчості близька до постмодернізму, часом у поєднанні з неофольклоризмом. Застосовує новітні техніки, зокр. експериментує в галузі муз. електроніки, сполучає електронну й акус­тичну музику. Яскравий приклад творчих пошуків і експериментів — кам. опера "Числа і вітер" (за поезією і живрписом поета-шістдесятника М. Воробйова). Основні жанри — симф., кам. та електронно-акустична музика, кам. муз. т-р. Твори А.3агайкевич виконувалися на багатьох фестивалях і концертах в Україні, Росії, Франції, Австрії, Канаді. К/ф "Козак Мамай" (К., 2003, реж. О. Санін) з музикою А.3агайкевич було номіновано на премію "Оскар"

 

Список основних творів

Алла Загайкевич є автором симфонічної та камерної музики, камерної опери, електроакустичних та мультимедійних творів, музики до кінофільмів, тощо.

Опера

  • 1997 — «Числа і вітер» («Малюнки з пам'яті»), камерна опера за поезією та живописом Миколи Воробйова, 50’

Оркестрові твори

  • 1990 — Симфонія на поезію В.Маяковського (російською мовою) для баритона та симфонічного оркестру, 20’
  • 1993 — Intermezzo для симфонічного оркестру, 12’
  • 1995 — «Musique Aveugle» («Сліпа музика») для фортепіано та струнного оркестру, 15’
  • 2007 — Концерт для віолончелі з оркестром в двох частинах, 17’
  • 2010 — «Cantos: Island» для трьох віолончелей та п'ятнадцяти струнних, 12’

Камерно-інструментальні та камерно-вокальні твори

  • 1991 — Тріо для скрипки, віолончелі і фортепіано, 14’
  • 1994 — «Не відриваючись від землі» для скрипки, гітари та баяна, 14’
  • 1997 — «Маре-X-невідомість» для сопрано та фортепіано на візуальну поезію Андрія Чужого, 12’
  • 1998 — Interlude для флейти, кларнету, фаготу, валторни, тромбону, перкусії, фортепіано, скрипки, альта, віолончелі та контрабасу, 11’
  • 1998 — «Подорожі тіней» для тромбона, перкусії та контрабасу, 11’
  • 2001 — «Гравітація» для двох віолончелей, 7’
  • 2004 — «Вітер, каміння, квіти» для баяну соло, 7’
  • 2005 — «Повітряна механіка» для флейти, кларнету, перкусії, фортепіано, скрипки, віолончелі, 17’
  • 2007 — Терцет для кларнета, скрипки та віолончелі, 10’
  • 2008 — «Підземною pікою» для флейти, кларнета, гобоя, фортепіано, 11’
  • 2009 — Струнний квартет, 12’
  • 2010 — «Blicke der Verliebten» (for Recherche Ensemble) для восьми виконавців, 7’

Електроакустичні та мультимедійні твори

  • 1996 — «І поволі кружляючи я увійду в небесний став» (музика після вірша «Короп» Олега Лишеги) для кларнета/бас-кларнета, фагота, контрабаса та електронного запису, 13’
  • 2000 — «COSI FAN TUTTI» — електронная музика до аудіо-візуальної інсталяції, відео — Оксана Плисюк, 46’
  • 2002 — «Геронея» — електроакустичний твір для фагота, фортепіано, скрипки, віолончелі та електронного запису, 12’
  • 2002 — «Тікати. Дихати. Мовчати.» — електроакустичний перформанс для скрипки, голосу, фортепіано, електронного запису та обробки в реальному часі, 45’
  • 2003 — «PAGODE» — електроакустичний твір для блок — флейти, електронного запису та обробки в реальному часі, 9’
  • 2003 — «MOTUS» для електронного запису, 10’
  • 2004 — «Пори року на Майдані» — електронна музика до аудіо-візуальної інсталяції, відео — Оксана Плисюк; у творі використано вірші Юрія Андруховича у виконанні автора, 15’
  • 2005 — «LABORINTUS — EXITUS» — електроакустичний твір для кларнету та електронного запису, 10’
  • 2006 — «TRANSPARENCY» — електроакустичний твір для скрипки та електронного запису, 9’ (відео-арт — Вадим Йович)
  • 2006 — «PAGODE — VISION»- електроакустичний твір для квартету блок-флейт та електронного запису, 9’
  • 2008 — «VENEZIA» — електроакустичний твір для віолончелі, електронного запису та обробки в реальному часі, 16’ (відео-арт — Вадим Йович)
  • 2008 — «VENEZIA — VISION» — електроакустичний перформанс для віолончелі, електронного запису та обробки в реальному часі, 30’ (відео-арт — Вадим Йович)
  • 2009 — «GO» — електроакустичний твір для шенгу, ерху, перкусії та електронного запису, 10’
  • 2009 — «SUD/EST» — електроакустичний аудіо-візуальний перформанс для змінного складу виконавців, 30’ (відео-арт — Вадим Йович)
  • 2009 — «.засинаючи:прокидатися.. злітаючи:занурюватися» — електроакустична інсталяція до проекту «МАВКА» (художник — Майкл Мерфенко), 46’
  • 2010 — «Contre S.» (dedié à Guy Debord) — електроакустичний перформанс для Electroacoustic's Ensemble, 15’
  • 2010 — «NORD/OUEST» — електроакустичний перформанс для фольклорного голосу, скрипки, сопілки, перкусії, терменвоксу та електроніки, 48’
  • 2011 — «Contre S.» (dedié à Guy Debord) for Kontra-Trio — електроакустичний твір для контрабасової флейти, контрабас-саксофона, туби та електронного запису,15’
  • 2011 — «Mithe IV : KS» (dedicated to Karol Symanowski) — електроакустичний твір для скрипки та електроніки, 7’
  • 2011 — «Musique naïve» (dedicated to CAT trio) — електроакустичний перформанс для баяну, гітари, термервоксу та електроніки, 30’
  • 2011 — «Life as Music» — генерована в реальному часі композиція для гобоя, кларнета in B, альт-саксофона, перкусії та контрабасу, 15’

Хорові та вокальні твори

  • 1996 — «Ausgesetzt auf den Bergen des Herzens» — камерна кантата для сопрано, органу та струнних на вірші Райнер Марія Рільке, 12’
  • 1999 — «Човен» — мотет для сопрано, меццо-сопрано та баритона на вірші Миколи Воробйова , 12’
  • 2002 — «The Way to the Great River» («Подорож до Великої ріки») на текст Олега Лишеги (анґлійською мовою) для сопрано та 8-ми інструменталістів, 10’
  • 2004 — «ECCE JUVENTA ANNI» — кантата на вірші Г. Сковороди для сопрано, хору та симфонічного оркестру, 14’

Фортепіанні твори

  • 2007 — «Luceo» для фортепіано, 4’ (фортепіанна мініатюра)
  • 2009 — «Cascades» для фортепіано, 5’ (фортепіанна мініатюра)

Музика до кінофільмів

  • 1991 — «Сховок» (реж. Неля Пасічник)
  • 1994 — «Тисьмениця» (реж. Неля Пасічник)
  • 2003 — «Мамай» (реж. Олесь Санін)
  • 2004 — «SH» (реж. Ярослав Лупій)
  • 2006 — «Ілюзія існування» (реж. Вадим Йович)

Літературні твори

  • В полоні у художника // Музика. — 1997. — № 5;
  • Смуток і розчарування // Там само. — 1998. — № 1;
  • Concerto Misterioso Леоніда Грабовського — крізь мінливості відображень // Укр. муз-во. — К., 1998. — Вип. 28;
  • Перспектива твору та авторський аналіз (на прикладі "Ґравітацій" для 2-х влч.) // Художня цілісність як фено­мен музичної творчості та виконавства: Наук, вісник НМАУ. — К., 2005. — Вип. 48;
  • Апостол українського авангарду // Музика. — 2005. — № 6 тощо.

Література

  • Ракунова И. Особенности формирования образ­ной сферы в "Пагоде" А. Загайкевич //Художня цілісність як феномен музичної творчості та виконавства: Наук, вісник НМАУ. — К., 2005. — Вип. 48;
  • Її ж. "Геронея" Аллы Загайкевич — образное воплощение // Старовинна музика: сучасний погляд: Наук, вісник НМАУ. — К., 2006. — Вип. 41. — Кн. 2; Колесник Н. Віртуальні сурогати //Украї­на молода. — 1997. — 25 квіт;
  • Макаренко О. Хто вони — творці фільму "Мамай"? // КіЖ. — 2004. — 14 січ.;
  • Лебедева К. Деталі звуку // Веч. Київ. — 2005. — 7 трав.

Посилання



Джерело: http://uk.wikipedia.org/wiki/Загайкевич Алла Леонідівна, Українська музична енциклопедія - Т.2 - с.108
Категорія: Українські композитори | Додав: composer (20.01.2012) | Автор: П. Безвухий, В. Кузик
Переглядів: 2752
Усього коментарів: 0

Добавлять коментарі могут только зареєстрированные пользователи.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright Півтон Безвухий © 2024